Legyél boldog!

Állandó oldalak

Friss topikok

Statisztika ZH

2007.03.27. 00:11 Lzooltan

Pénteken megírtuk a Statisztika I negyedéves zárthelyit. A félév elején mondták, hogy ez nem egy két nap alatt megtanulható tárgy, így már korábban elkeztem beadagolni a 180 oldalnyi elméletet. A vizsga napján rájöttem, hogy ennek igazából sok értelme nem volt. Legalábbis a dolgozat szempontjából. Ami a könyvben levezetéssel együtt 15 sor, tele különleges jelekkel és fél óra, mire megértem, miről is van szó; a gyakorlati feladatokban sokszor egy háromtagú összeadásként manifesztálódik. Már amennyire egy képlet tud ilyet.

Azaz (nagyjából) megtanultam egy 2 centi vastag papírkötegnyi elméletet, miközben a gyakorlati részével nem sokat foglalkoztam. Ennek eredményeként kezd kialakulni egy statisztikai szemléletmód, ám a gyakorlati példákkal nem mindig sikerül megküzdeni. Talán a zh-ra jobb lett volna minél több feladatot megoldani, a szigorú elméletet pedig a szürke hétköznapok fel nem használt szabadidejébe tölteni.
25 pontot kell elérni az 50-ből. 10 kétpontos tesztkérdés, 1 11 és 1 14 pontos kidolgozós feladat. 5 tesztkérdés szinte biztosan jó, a többiből néhánynál volt sejtésem, de van benne tippmix is. A 11 pontos feladat valószínűleg hibátlan, az utolsóhoz pedig hozzászólni sem tudtam. Igen, ez az a rész, aminek nem néztem megy igazán a gyakorlati oldalát.
Reménykedve várom az eredményt, talán holnapra meg is lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futoka.blog.hu/api/trackback/id/tr154936601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása