Legyél boldog!

Állandó oldalak

Friss topikok

1. hét - Rock&Roll diploma, -2,6 kg

2013.07.01. 21:45 Lzooltan

1. hét hétfő

01_01.png

A számláló szerint 1804 kalóriával zártam a napot. Az első napokban megpróbálom minél pontosabban mérni és követni a mennyiségeket. Néhány hét után szerintem automatikusan érezni fogom, hogy mennyi az elég és mennyi a sok. Bár nem ettem kevesebbet, mint amennyit szoktam, napközben folyamatosan éhes voltam. Ennek nyilván lelki okai vannak, ha valamivel sokat foglalkozom, felerősödnek a hozzá kapcsolódó ingerek.

Este bevásároltam, vettem mindenféle zöldségeket. Eddig nem is tűnt fel, hogy milyen kevés egy-egy zöldségféle energiatartalma. Két vékony szelet sajtban közel annyi kalória van, mint egy kiló könnyebb zöldségben.

Reggel készítek párolt zöldséget, az lesz a holnapi ebéd.

Napi eredmény:
1804 kcal
5x gyümölcs
60 perc bringa

 

1. hét kedd

Reggel készítek párolt zöldséget, amit persze az asztalon felejtek. A számláló szerint 1803 kalória lett a nap vége. Mindezt úgy, hogy az egyik üzleti találkozón nagyon éhes voltam és a rendelkezésre álló menüből a Fornetti volt a legegészségesebb. 3 darabot ettem belőle. Zsíros vacak, régóta kerülöm az ilyesmit, vagy azért volt fura, mert elszoktam tőle, vagy sokkal rosszabb lett az utóbbi időben.

Este elmentem futni. A K&H félmaraton óta, több mint két hete nem voltam kint edzeni. Az volt a második legrosszabb futásom. Az első még januárban volt, amikor Netuddki nagyon felhúzott. Hálátlan. Akkor több, mint egy hónapig küzdöttem vele. Úgy tűnik, hogy most már gyorsabban tudok regenerálódni lelkileg, alig több, mint két hét is elég volt. A verseny előtti hetekben is jóval kevesebbet futottam, mint korábban, egyrészt a napjaim is jóval sűrűbbek voltak, másrészt a motivációval való küzdelem is sokáig elkísért.

5,3 km-t futottam. Közben a Retro Házibuli podcastet hallgattam. Mostanában legtöbbször beszélgetős műsorokat szoktam magammal vinni, de most megpróbáltam ismét a zenét. Nagyon tetszett! Hungária, Dolly Roll és Kft szól, zseniális. A Made In Hungária szövegében van a Rock & Roll diploma, el is döntöttem, hogy ez lesz a heti beszámoló címe. Futás közben kicsit kapar a torkom.

A futás után egy kis jóga következett. 10 Surya Namaskar, 5 balról, 5 jobbról. Utána pedig 15 perc meditáció. Nyugtával dícsérd a napot.

Napi eredmény:
1803 kcal
3x gyümölcs
36 perc futás
15 perc jóga
15 perc meditáció

 

1. hét szerda

Rohanós nap, több tárgyalással, egész nap vagy Skype, vagy ügyfelek. Este elmentem átvenni egy Vaterán beszerzett könyvet: Thich Nach Hahn: A béke légy te magad. Tisztelem a munkásságát, biztosan jó lesz elolvasni. Egyre inkább igyekszem mindenben törekedni a szelíd, békés megoldásra.

Szóval rohanós nap. Este számolgatjuk, hogy hogyan is áll a nap: ez bizony alig 700 kalória eddig. Vacsora után is csak 1200 kalória a végösszeg. Kevés, de estére már nem kívánok többet. Előtte még elmentem futni. Meg vagyok fázva, tanakodtunk Ancsurral, hogy szabad-e ilyenkor elindulni. A többi alternatíva a pihenés, vagy a konditerem volt. Végül csak elindultam, 5 km lett, továbbra is régi bulizós zenékkel. Estére készítek párolt zöldbabot, Ancsur pedig meglep egy nagyon finom salátával.

Közben azon gondolkozom, hogy már fél éve kerülöm a facebookot. Ritkán nézek be, inkább mással töltöm az időmet. Úgy érzem, hogy nagyon jól döntöttem. Rengeteg órát pazaroltam el a "modern pletykalap" olvasgatásával. (köszönöm Bálintnak a megfogalmazást) Azóta sokkal kevesebbszer vagyok feszült, nem veszem fel mások nyűgjeit. Kommunikációs felületnek megtartottam, de sokszor gondoltam már rá, hogy megszüntetem a profilomat.

Napi eredmény:
1200 kcal
4x gyümölcs
60 perc bringa
35 perc futás

 

1. hét csütörtök

8-tól üzleti reggeli, 500 kalóriára becsülöm. Ebédidőben van néhány szabad percem, amit egy tányér rakott zöldséges krumplinak szentelek. Délután sem lazább a menetrend, ahogy visszaérek az irodába, máris indulnak a tárgyalások, nincs megállás este 9-ig. Vacsorára rukkola, mozzarella, pufi, paradicsom. 1800 kalóriával ér véget a nap. Sportolni nem volt idő, de azért így is összejött 90 perc tekerés.

Napi eredmény:
1800 kcal
3x gyümölcs
90 perc bringa

 

1. hét péntek

Egész nap ügyfélnél vagyunk, a reggeli bicikli is kimaradt. Nem baj, bíztam benne, hogy este azért el tudok menni tekerni egy jót. Alig érek haza, elkezd szakadni az eső. Ancsur hív, hogy leszakadt az ég. Elmegyek érte, hogy mire végez a programjával, ott legyen a száraz ruha. Hideg van és sötét, kevésbé baráti az időjárás. A reggeli müzlit délben vészmegoldásként egy kis pékáru követi. Eszembe jut, hogy régen ettem padlizsánkrémet. Irány a bolt, veszünk dinnyét és csirkehúst is. Vacsorára elkészítjük a padlizsánkrémet, mellé pedig csirkecombot sütünk. Holnap szeretnék levest főzni, ebben a megfázós, téli időben jól fog esni. Mindehhez tervezek a holnapi nyári időben 40 km bringát. Süss fel nap, fényes nap.

Napi eredmény:
1800 kcal
3x gyümölcs

 

1. hét szombat

Végre lazább nap, amikor van egy kis szabadidő is. Délelőtt biciklit szereltünk, utána pedig elindultunk tekerni. 48 km-t mentem, egy gödi geoládát vettem célba. Ezt végül nem találtam meg, de szerencsére alig 600 méterre onnan volt egy másik, sződligeti láda. Az árvíz nem múlt el nyomtalanul, mindenhol rengeteg a szúnyog és a páratartalom is nagyon magas. Bringázás közben a szokásos, motiváció körüli témákról gondolkoztam. A hétköznapokban folyamatosan elvárásoknak kell megfelelni. A tárgyalások, üzleti találkozók, meetingek valamilyen formában vizsgaszituációk. Ahhoz, hogy ebből ki tudjak szakadni és ne a rám nehezedő terheket növeljem, olyan dolgokkal kell foglalkoznom, ami boldoggá tesz és jól érzem magam általa. Azaz olyan lehetőségeket keresek, ahol az eredmények hajszolása helyett a teljesítés és a pozitív érzések számítanak. Egy hosszabb tekerés, vagy laza kocogás számomra alkalmas erre. Újabb megerősítés, hogy kerüljem az elvárások és eredmények folyamatos hajszolását.

A bringázásból hazaérve tojásrántotta következett két tojásból. Ebédre főztem csirkehúslevest és sütöttem mindenféle zöldségeket egy kis csirkecombbal és hallal. Nagyon jó volt, finom és könnyű kaja. Este moziba mentünk, ahol három pici gumicukor lett a vacsora.

A napot 1500 kalóriával zártam. Keveset ittam, sportolós napokon jobban oda kell figyelnem rá. Ha hihetek a Kalóriabázis kalkulátorának, akkor ez a nap több mint 2000 kalória mínusszal ért véget.

01_06.png

Napi eredmény:
1500 kcal
130 perc bringa

 

1. hét vasárnap

És eljött az első hét vége. Reggelire tükörtojás, paradicsom, ebédre ugyanaz, mint tegnap. Vacsorára sült zöldség a maradék hallal, utána pedig egy kis paradicsomos hering pufival és tejföllel. Este Vészhelyzetet néztünk, ehhez tökéletesen passzolt a sárgadinnye és a görögdinnye. Délután sütöttünk zabpelyhes sütit, nagyon finomra sikerült. Ráadásul csupa egészséges dologból készült.

suti_2.JPG

  • 1-2 pohár müzli
  • fél pohár zabliszt
  • 5 alma lereszelve
  • 1 nektarin kockára vágva
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál kókuszreszelék
  • fahéj
  • néhány csepp stevia
  • sütőpor

 

A hozzávalókat összekevertük, majd 180 fokos sütőben sütöttük egy órán át.

Délután tekertem egy rövidebbet. Dunakeszire mentem, ismét geoládázni. A megcélzott ládát sajnos nem sikerült megtalálni. Egy padokkal körberakott téren volt. Szinte teljesen üres a környék, az egész környéken egyetlen padon ülnek. Persze két méterre a célpontomtól. Leültem néhány lépéssel arrébb és vártam, hogy végre elinduljanak. Nagyon jól érezték magukat, 15 perc nézelődés után sem igazán készülődtek, szóval inkább másik célpontot kerestem. Végül a Budapest határán elrejtett geoládákból kerestem meg hármat. Amikor bekanyarodtam a 2-es útról, láttam egy balesetet. Egy rendőrautó kanyarodott be index nélkül jobb oldalról balra és egy szembejövő kocsi nekiment. A rendőr nem használta a megkülönböztető jelzést, figyelmetlen ütközésnek tűnt. A másik autóból egy idősödő hölgy és egy néni szállt ki, nem igazán tűntek huligánnak. Amikor a ládázás után visszafelé indultam, még mindig ott voltak, prímán korlátozva ezzel a forgalmat.

01_07.png

Napi eredmény:
1908 kalória
90 perc bringa

 

Az 1. hét összegzése:

Ettem (majdnem) mindig annyit, amennyit szerettem volna. (Szinte) semmiről sem kellett lemondani. (azért kár a kis gumicukorért és a füstölt kolbászért) Több hét kihagyás után ismét futottam. Az első hét után úgy érzem, hogy tudatosabban válogatok a tányéromra és a mennyiségre is jobban odafigyelek egy picit.

  • 11815 elfogyasztott kalória a tervezett 13300-zal szemben
  • 517 perc mozgás
  • 130 km kerékpár
  • 10 km futás
  • 15 perc jóga

Ééééés a lényeg a végére:

  • 2,6 kg súlycsökkenés!

 

999.png

A hétfő reggeli 102,5 kg után most 99,9 kg-ot mutat a mérleg. A haskörfogat pedig 108 centiről 106 centire csökkent.

kermit.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: zene motiváció kerékpár életmód futás 100kg 12 hét 102kg 99kg fogyós sztorik 101kg

A bejegyzés trackback címe:

https://futoka.blog.hu/api/trackback/id/tr85376518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása