Legyél boldog!

Állandó oldalak

Friss topikok

1. hét, elkezdődött

2013.06.24. 10:48 Lzooltan

caloriefreak.jpg

Ez a kalóriaszámlálós dolog mindig is eléggé távol állt tőlem. Úgy gondolom, hogy túlságosan leegyszerűsíti a komplex valóságot. Attól, hogy valami tartalmaz 100 kalóriát, a nagyon egészségestől az egészségtelenig még bármit tartalmazhat. Ha a napi adagot egy nagy doboz zsírral viszem be, kalória szempontjából ugyanott tartok, mint egy változatos étrendnél. Nagyjából ugyanaz a problémakör, mint a BMI esetében. Egy adott testtömeg mellett lehet löttyedt, szétfolyó is valaki, ugyanakkor némi sporttal az azonos tömeg mutathat jelentős izomtömeget is.

De térjünk vissza erre a számolgatásra. Korábban nézegettem már ilyen honlapokat, de egyik sem vált be igazán. Volt, amelyiket nagyon macerás volt használni, de olyat is bőven láttam, ahol ügyes bújtatott reklámról volt szó. A következő jelentkező a sorban a Kalóriabázis. Hatalmas pozitívum, hogy a regisztrációnál nem kéri el az összes, ilyenkor szokásos személyes adatot, ami a jobb reklámozáshoz szükséges.

Az oldal segít a célok eléréséhez szükséges kalóriaigény meghatározásában. Nem, születési év, magasság alapján ad egy optimális testsúlyt. Nálam ezt 70-86 kg közé teszi. Ezt nyilván BMI-ből számolja, mert ott 86 kg a normál sáv felső határa. Utána bekéri a jelenlegi testsúlyt és az életmódot. Itt csak a munkához kötődő válaszok vannak, sportról nincs szó. Szerintem érdemes lenne erre is rákérdezni. Bár a nap 8 órájában jobbára ülőmunkát végzek, ha utána heti 4-5-6 napon edzek valamit, az vajon még mindig az ülőmunka kategória legyen, vagy bejelölhetem a könnyű, esetleg a nehéz fizikai munkát?

Szerencsére ez igazából mindegy is, mivel itt csak egy becsült alapjárati kalóriaigényt ad, amire a további kalkulációk során nincs szükség. Egyébként az átlagos aktivitású munkát választva alapjárati kcal értéknek 3039-et kaptam.

Végül az elérendő testtömeget adtam meg, ami jelenleg 95 kg. Szerencsére ki lehet választani, hogy a fogyás tervezett ritmusát a napi tervezett kalória mennyiségében számolja ki. A 12 hetes program legfeljebb napi 1900 kcal bevitelét javasolja. Ezt beírva azt dobta ki, hogy 1900 kcal elfogyasztása mellett szerinte a 95 kg-ot augusztus 10-én érem el, heti 1,04 kg fogyás mellett.

Ám legyen, elfogadom ezt a dátumot. Bár úgy becsültük, hogy szeptemberre lenne reális, ha a kalkulátor szerint hamarabb is elérhetem, akkor legyen ez a cél.

Az észrevételeim egy nap után:

Általában a piacon szoktam vásárolni. A zöldséget, gyümölcsöt továbbra is be tudom szerezni innen. Viszont a hús, sajt és hasonló kajákat egyelőre boltban fogom megvenni, mert így a csomagolás adatai alapján pontosabban tudom követni a kalóriákat. Alapvetően jobban szeretem a nem becsomagolt, természetes termékeket, de egyelőre könnyebb lesz így.

Úgy nézem, hogy az 1900 kalória egyáltalán nem kevés. Este Ancsurral számolgattuk, hogy mennyit szoktam enni és arra számítunk, hogy a szokásos napi bevitelem ennél jellemzően kevesebb. Most legalább kiderül, hogy mennyire volt pontos a becslés.

Kezdődjön hát a mérlegelés.

IMG_3093.PNG

Szólj hozzá!

Címkék: motiváció életmód 12 hét 102kg

A bejegyzés trackback címe:

https://futoka.blog.hu/api/trackback/id/tr125375382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása