Legyél boldog!

Állandó oldalak

Friss topikok

300 km, - 8 kg

2012.08.04. 23:38 Lzooltan

A mai futás közben, mikor ezen a poszton gondolkoztam, eszembe jutott egy nagyon régi emlék. Talán harmadikos voltam általánosban, amikor egyszer átmentem Janó osztálytársamhoz játszani. A falon több érem lógott, különböző foci- és futóeseményen szerezte őket. 9 évesen fura volt ezeket látni. Azt gondoltam, hogy én vagyok a pufi kisgyerek, akinek ilyen fala soha nem lesz. Most pedig így néz ki a szekrényem:

Bízom benne, hogy sikerül elengedni azt a pufi kisfiút, akit 15 éve cipelek magammal.

Február 20-án indultam el az első olyan sétára, amit a futás felé vezető úton tettem meg. Azóta valamivel több, mint 5 hónap telt el. Ma tettem meg a 300. km-t. 300000 m, elképzelni is nehéz. Ha a mostani céljaimat és motivációmat nézem, ez bizony kevés és elég lassan is tettem meg. De inkább a februári élethelyzetből próbálom értékelni. El sem tudtam képzelni, hogy néhány hónappal később szinte edzőtávként tudok majd 5 km-t futni, hiszen még 100 méter is kihívást jelentett, mostanra pedig már 10 km-t is le tudok futni egyben. Összesen 77-szer voltam futni, azaz átlagosan minden második napon felhúztam a cipőt. Az elején még több volt a gyaloglás, de apránként egyre több lett benne a kocogás. Bár még most is szoktam gyalogolni, a hangsúly most már a kocogáson van és elkezdtem egyre több futást is beletenni. Az első hetekben kihívást jelentett 10 perces tempó alá kerülni. Mostanra 8:30/km a gyaloglás és 7:10 jelenti a kocogást. Szeretnék még idén eljutni addig, hogy stabilan tudjam tartani a 6:30-6:45 körüli tempót.

A mérleg szerint februárban 123,5 kg voltam. Tegnap 115,5 kg. Ez 8 kg súlycsökkenést jelent. Ennek a legnagyobb része az utóbbi másfél hónapban jött össze, előtte a kilók szinte egyáltalán nem akartak megmozdulni. Ha te is nemrég kezdted a futást és nem csökken a súlyod, ne add fel, tarts ki, mert hamarosan elkezdenek jönni az eredmények. Annak ellenére, hogy sokáig szinte stagnált a mérleg, a változás ennél jóval nagyobb volt. Új nadrágszíjat kellett vennem, az előzőből 5 lyukkal mentem beljebb. Ha futás közben megnézem magam egy kirakatban, oldalról egyre kevésbé hasonlítok egy gömbhöz. Szeretnék idén 110 kg alá menni, de a 105 lenne az igazi. Szóval megcélzom a 105 kg-t év végére.

A fogyáson kívül a másik célom a távolság növelése. Elhatároztam, hogy év végéig eljutok az 1000 lefutott km-ig. Az eddigi 5 hónap 300 km-e után ez a következő 5 hónapra 700 km-t jelent, azaz az eddigi mennyiségnek több, mint a dupláját kell teljesítenem.

Év végéig még 8 versenyre neveztem be, de lehet, hogy jön még hozzá néhány további. A következő esemény a jövő heti Suhanj! 6 éjszakai 6 órás futóverseny, ahol egyéniben indulok. Megnézem, hogy meddig jutok el, mit bírok most. Jó erőfelmérés lesz ez, egy indikátor, amihez mérni tudom majd a fejlődést.

Hatalmas motivációt jelent a futásban a DK Team, a csapat nélkül valószínűleg bele sem vágtam volna. Egy új közösségbe csöppentem, ahol rengeteg jó embert ismertem meg és egymást motiválva tudunk lépésről-lépésre fejlődni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futoka.blog.hu/api/trackback/id/tr634936998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása