Legyél boldog!

3. hét - Republik Österreich, -0,5 kg

2013.07.15. 20:53 Lzooltan

3. hét hétfő

Reggelire a szokásos müzli. Tízóraira saláta joghurttal, paprika, paradicsom, pufi és egy kis szalámi. Ebédre saláta és sárgadinnye. Uzsonnára pufi. Vacsorára pedig nagyon finom tökfőzeléket készített Ancsur, desszertnek pedig banános túró.

A tökfőzelék receptje roppant egyszerű:

• 1 kg mirelit gyalult tök
  • kapor, ez a tökhöz volt
  • fél doboz 12 %-os tejföl
  • feltétnek 2 db tükörtojás

Össze kell rottyantani az összetevőket és kész, semmit extra. Egy kis fűszer hozzá és már ehetjük is. Néhány perc alatt elkészül, minimális munkát igényel, ideális recept.

Még mindig meglepő, hogy a zöldségfélék energiatartalma milyen alacsony. Néhány szelet sajt, vagy kenyér kcal értéke jóval több, mint egy nagy zsák paprikáé.

Átvettem a múlt héten megrendelt mérleget, most már nem csak az irodában tudok pontosan mérni. Lehet, hogy magammal fogom hurcolni és így a házon kívüli kajákról is pontos adataim lesznek.

Ma nagyon jó voltam, holnapra kérek rántott húst.

1680 kcal
70 perc bringa

3. hét kedd

A reggeli müzlit ebédre egy fél sárgadinnye követte, majd pufival némi ez-az. Utána fél adag zelleres csirke. Este elmentem vásárolni, ezt egy fánk bánta.

Vacsira paradicsomos rakott tésztát készítettem.

• 230 g paradicsom
  • 80 g vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz 18-20 %-os paradicsompüré
  • bolognai fűszerkeverék
  • 100 g fokhagymás csirkemell
  • 80 g cukkini
  • 250 g teljes kiőrlésű tészta

Serpenyőben megpirítottam a hagymákat, a sonkát és a cukkinit. Hozzáadtam a paradicsompürét, az apróra vágott paradicsomot és a felkockázott cukkinit a fűszerrel. Néhány percig pároltam. Közben megfőztem a tésztát. Utána összekevertem az egészet egy tepsiben. Végül 200 fokon 20 perc fólia alatt, majd 10 perc fólia nélkül.

Összepakoltam az összetevőket egy egyszerű táblázatba. Kiszámoltam, hogy a beletett mennyiség mekkora energiatartalmú. Sütés után ismét lemértem a teljes tömeget és ebből kijött, hogy a kész kaja 100 kcal / 100 gramm energiát tartalmaz.

Utána 1 kg répából és 80 dkg almából készült lé volt a desszert, néhány mentalevéllel feldobva.

A fánk kilóg a sorból, de így is sikerült a megcélzott 1900 kalórián belül maradni. Ehhez jött még 70 perc kerékpározás napközben.

1840 kcal
70 perc bringa

3. hét szerda

Estére az volt az érzésem, hogy egész nap csak zabáltam és legalább 3000 kalória lesz a napi bevitelem. Amikor összeadtam, a kalkulátor 1884 kcal-t írt. Nagyon meglepődtem. Úgy ennyi, hogy végre megszereztem a rántott húst is, ami sült krumplival nem igazán számít kalóriaszegény ételnek.

A különböző kaják energiatartalmát elnézve valószínűleg az lenne a legjobb, ha néhány napig szinte csak zöldségféléket ennék. Megdöbbentő, hogy a húsok, sajtok akár több, mint tízszer több energiát tartalmaznak. 100 g uborka 12 kcal, 100 g sprotni 356 kcal.

Este elmentünk a Gyulai Istvan Memorial atlétikai nagydíjra. Nagy élmény, az egy négyzetméterre jutó olimpiai bajnokok száma kiemelkedően magas volt. A 100 méteres síkfutás pedig olyan, mint a gyorsvonat. Nem gondoltam, hogy valaha fogok élőben is 10 másodpercen belüli 100 m-t látni.

A nap végére nagyon elfáradtam. Sokat hajtottam, az ide-oda szaladgálással megint 30 km fölötti lett a napi táv.

1840 kcal
100 perc bringa

3. hét csütörtök

Üzleti reggelivel indult a nap, ismét korán keltem, reggel 8-ra már a város másik végén voltam. Nem ettem sokat, de nem volt lehetőség mérni. Legyen 500 kcal. Ebédre rakott zöldség a Govindából. Ez is legyen 500 kcal. Vacsorára saláta paradicsomból, uborkából egy kis joghurttal.

Kérek sajtot! Sokat! Olyan kajákat kérek, aminek íze van!

1800 kcal környéke
127 perc bringa

3. hét péntek, szombat, vasárnap

A reggeli müzlit két tojás követte, majd puffasztott rizs sonkával és paradicsommal.

A hétvégét Vandáéknál töltöttük, nagyon jó volt. Szombaton Ancsur és Vanda a Vasi Vasemberen indultak. Ügyesek voltak, remekül mentek végig a távon. Szimpatikus verseny volt, valamikor később el fogok majd indulni rajta. Talán jövőre, talán később. Többen is kérdezték, hogy miért nem indultam. Így tudtam megfogalmazni, ami bennem volt: több időt igényel a felkészülés, mint amennyi időt rászánnék.

Vasárnap pedig áttekertünk Ausztriába, megnéztük Léka várát. Kalóriát nem mértem, de jó eséllyel több lett, mint a tervezett napi 1900 kcal. Viszont csupa egészséges dolgot ettünk, olyan finomságokat kaptunk, amik egyszerre egészségesek és ízletesek. A fogadalom ugyanaz, mint a múlt héten: igyekszem jobban odafigyelni és pontosabban mérni.

Péntek-szombat-vasárnap eredmény:
145 perc bringa

A 3. hét összegzése

A mérlegelésen 99,1 kg-ot mutatott a mérleg, azaz 0,5 kg ment le a héten. A mérőszalag 104 cm-nél állt meg. 3 hét alatt 4 centivel lett kisebb a hasam. Ez bizony több, mint egy lyuk a nadrágszíjon.

Jövő héten megpróbálok ismét visszatérni a rendszeres sporthoz. Az elmúlt hetek nagyon sűrű napjai után végre valamivel lazább időszak következik, amikor a nap végén még marad energiám elindulni. Augusztus végén 160 km-es bringaverseny, októberben pedig 30 km futás vár rám. Fel kell kötni a gatyát.

• 521 perc mozgás
  • 150 km kerékpár
  • -1 centi csípőbőség
  • -0,5 kg

3 komment

Címkék: motiváció kerékpár életmód triatlon 99kg fogyós sztorik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2013.07.15. 20:59:19

Az egy dolog, hogy a kalóriákat számolod, de nehogy már a súlyodat is folyamatosan mérd! Heti egyszer bőven elég, ha az irodában van mérleg, otthon minek frusztrálod ezzel magad?

Lzooltan · http://lukacs.eu 2013.07.15. 21:02:24

@iramszarvas: Súlyt heti egyszer mérek, konyhai mérleget vettem, amivel a kaját tudom követni.