Legyél boldog!

Állandó oldalak

Friss topikok

0. hét, Na akkor kezdjük el ezt az egészet újra

2013.06.23. 23:52 Lzooltan

Disappointed-Baby5.jpgAz utóbbi időben az eddigiekhez képest alig sportoltam. Ennek elsősorban lelki okai voltak, amiket máig nem tudtam teljesen megfejteni. Több dologban kellett nagyot csalódnom, ami a futáshoz való hozzáállásomra is erősen kihatott. Volt, amiről azt gondoltam, hogy betonbiztos pont és kiderült, hogy mégsem támaszkodhatok rá. Persze nem csak ez okozta, valószínűleg több mindent rosszul csináltam. Például többször éreztem azt, hogy nincs értelme ennek az egésznek és nem haladok semerre. Rendszeresen azon kaptam magam, hogy olyanokhoz mérem a teljesítményem, akik ennek az útnak egy másik nagyságrendű állomásán tartanak. Azaz, ha a megszokott edzéseimet olyan mellé állítottam, aki futott több maratont, évtizedek óta sportol, vagy akár profi sportoló; úgy éreztem, hogy csak lazsálok és semmit sem teszek. Utólag persze mindig rájövök, hogy nem szabad így hozzáállni, de mégis, néha elég nyomorult dolog azt látni, hogy mások akár öt-tízszer ennyit edzenek.

A másik, ami sokszor előjön, az az időigény hasznosságának mérlegelése. Számos alkalommal azzal telnek az edzéseim, hogy folyamatosan azt számolom, ebben az időben mennyit tudnék haladni az előttem álló, sokkal fontosabbnak gondolt feladatokkal. Hogy mennyi könyvet el lehetne olvasni, mennyi céges dolgot tudnék megoldani, mennyit tudnék biciklizni.

Igen, a kerékpár is folyamatos téma. Úgy tapasztaltam, hogy a futás sokkal hatékonyabb eszköze a fogyásnak és az új életmódnak. Viszont számomra százszor unalmasabb is. Még mindig nagyon fura, hogy ilyen lassú a futás. Ha felülök a bringára, gyorsan pörögnek a kilométerek, mindig történik valami, érzem, hogy haladok. Futva viszont ehhez képest érthető módon sokkal lassabb minden. Ilyenkor viszont már-már megesz a fene, olyan unalmasnak és értelmetlennek kezdem érezni az egészet.

Ráadásul itt volt a K&H félmaraton is, ahol az őrült melegnek és a lazábban telt heteknek köszönhetően szinte végig tele voltam negatív gondolatokkal. Fogok írni egy bővebb beszámolót róla, úgy talán könnyebb lesz elhelyezni az ott tapasztaltakat.

De elég is a nyavalygásból. Ebben Ancsur rengeteget segít. Mindig meghallgat, mindig támogat. Ekkora változtatást az életmódban szerintem nem lehet egyedül teljesíteni. Múlt hétvégén féltávú ironman lett, hihetetlenül büszke vagyok rá. Fogok majd bővebben is írni erről a versenyről, különleges élmény volt. Mindig megérzi, ha valami nincs rendben és segít feloldani a nehéz helyzeteket. Korábban nem gondoltam, hogy a megszokások és az életvitel teljes átrendezése ekkora kihívást jelent. Számomra lelkileg jóval nehezebb, mint testileg. Az, hogy tudok kire támaszkodni, rengeteget jelent. Tudom, hogy ha van egy újabb őrült ötletem, meg tudjuk beszélni és ha belevágok, végig mellettem lesz és segít. Köszönöm!

A következő lépés, amibe belevágok, az egy 12 hetes életmód-program. Az NHS, azaz a brit egészségügyi szolgálat honlapján találtam. Vajon nálunk mikor jönnek rá, hogy az egészséges életmód és a prevenció jobb és olcsóbb, mint a hibák folyamatos kijavítása?

Három hónap, ami alatt segít megtalálni a megfelelő mennyiségű és összetételű étkezést úgy, hogy közben segít megbarátkozni a mozgással is. A napokban átlapoztuk és mindketten arra jutottunk, hogy már most is szinte mindenben az itt tanácsoltak szerint üzemelek, nagy változást várhatóan nem fog jelenteni. Viszont egy kis odafigyeléssel és alapossággal biztosan sikerülni fog ismét elkezdeni csökkenteni a kilókat. Úgy fogom fel, mint egy komplex edzéstervet, ami a mozgás mellett más területekre is kiterjed. A kalóriák számolgatása egyelőre eléggé idegen, de majd csak belejövök.

Nézzük a számokat:

Reggel 102 kg-ot mutatott a mérleg, az ehhez tartozó BMI: 29,5

95 kg: 27,5

86,5 kg: 25

bmi-comparison.gif

Azaz a BMI skála alapján 86 kg alatt már nem számítok túlsúlyosnak. Ez még bő 15 kg-ra van a jelenlegi helyzettől. A következő cél a 95 kg elérése, ami 27,5-ös BMI indexet jelent. Csak a kíváncsiság kedvéért beírtam az évekkel ezelőtti induló súlyomat. Akkor 40 fölötti volt a testtömeg-index értéke. 30 fölött elhízott, a 25-nél nagyobb érték pedig túlsúlyt jelent. Persze tudom, hogy a BMI nem minden, csak egyszerű viszonyítási alapként tekintek rá. Bár az elmúlt négy-öt hónapban a kilók nem csökkentek, a változás mégis szemmel látható. Januárban ugyanannyit nyomott a mérleg, mint most, mégis négy lyukkal beljebb húzom az övet, az akkor vásárolt pólók pedig már kezdenek lógni rajtam. Ez gondolom azt jelenti, hogy az összetétel változott, valamennyi zsír helyére sikerült izmot pakolni. Ezt egyre inkább kezdem is látni magamon. Például a kezemen itt-ott kilátszanak az erek. Régen, vastagabb külső rétegekkel ez elképzelhetetlen volt.

Tehát a következő célom elérni a 95 kilót. Úgy becsültük, hogy a 12 hét végére ez teljesen reális. Ha sikerül közben újra felépíteni a motivációt, akkor hamarabb is el tudom érni.

Hetente jelentkezem az eredményekkel és a tapasztalatokkal.

t-shirt-start-gun.jpg

5 komment

Címkék: motiváció 12 hét 102kg fogyós sztorik

A bejegyzés trackback címe:

https://futoka.blog.hu/api/trackback/id/tr215374967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2013.06.24. 06:22:00

Ismerősek az időnkénti negatív hullámok... ilyenkor szoktam egy-két hétre leállni, hogy hiányozzon a futás. :)
Látványosan sokat fejlődtél, de ezt Te is tudod.

...és Ancsúr segít, hogy ez így folytatódjon...

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2013.06.24. 10:52:10

Jó lesz az. Ha nem mész mozogni, nem kapsz se sütit, se rántott húst :P Ne másokhoz hasonlítsd magad. Rengeteget fejlődtél, ahogy Alabárdos is írja. Ráadáasul sokakkal ellentétbe te ésszel csinálod, ezért nem csak a fogyás miatt vagy példakép, hanem a türelmed miatt is. Félmaratonokat futsz, fogytál már 40 kilót és van csajod is. Mi kell még? :D

vanda0731 2013.06.24. 11:38:35

@szancsurrr: Ha majd rántott húst fogsz sütni, akkor arról csináljál képi bizonyítékot, mert addig nem fogom elhinni :D
Zoli! Hajrá! Menni fog!

Lzooltan · http://lukacs.eu 2013.06.24. 11:51:05

Tehát ha megyek mozogni, süti és rántott hús is lesz? :-)
Köszönöm a támogatást, bízom benne, hogy sikerülni fog.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2013.06.24. 12:13:45

@Lzooltan: a diéta miatt természetesen nem :P Én nem bízok benne, hanem TUDOM, hogy sikerülni fog. Hajrá!
süti beállítások módosítása